O incursiune la cumpărături poate să fie plăcută sau poate să te ducă la un pas de faliment. Cumpărătorii din ziua de astăzi sunt de fapt eroii unor reality-show-uri.
O armată de agenţi de marketing le studiază comportamentul la cumpărături pentru a veni cu noi şi noi metode de vânzare. Acestea sunt menite să determine clientul că bage mâna cât mai adânc în buzunar.
Îți prezentăm lista cu unele dintre cele mai inteligente capcane pe care vânzătorii le folosesc pentru a prinde cumpărători.
Articolul continuă după recomandări:
Citește și: Cele mai populare orașe pentru shopping. Templele cumpărăturilor din Europa
Citește și: Cine s-ar fi gândit la asta? Iată de ce trebuie să dansăm! Explicațiile cercetătorilor
Aşezarea produselor
În orice supermarket, rafturile de sus sunt destinate produselor de la banduri mai puţin cunoscute. Pe rafturile din mijloc, adică cele care sunt la nivelul ochilor (cunoscute drept „rafturile de aur”) sunt expuse produse ale brandurilor foarte cunoscute. Pe rândurile de jos sunt aşezate produsele destinate copiilor şi cele de la braduri necunoscute.
Citeşte şi: Locul din România comparat cu cea mai frumoasă staţiune din Boemia de Vest
Pentru a închiria „rafturile de aur” firmele plătesc bani grei , lucru care, firesc, influenţează costul final al produsului. Dacă vreţi să nu cădeţi în această capcană, urmaţi o regulă simplă. Înainte de a alege un produs de pe raftul din mijloc comparaţi preţul şi calitatea lui cu un produs de pe raftul de sus sau cel de jos. Veţi fi surprinşi de comparaţie.
Coşuri de cumpărături mai mari
Este dovedit că atunci când clienții folosesc cărucioarele în loc de coșuri, aceștia vor cheltui mai mult cu până la 40% mai mult. Personalul supermarketului poziționează în mod intenționat alimentele esențiale (produse precum pâinea și laptele) la capătul cel mai îndepărtat al halei sau chiar la capătul opus. Acesta este cel mai bun mod de a se asigura că în drumul lor clienții primesc câteva produse suplimentare (și inutile) de-a lungul drumului. În multe supermarketuri, culoarul duce în sens invers acelor de ceasornic – acest lucru îi provoacă pe oameni să facă achiziții neplanificate.
Efectul Gruen
Primul mall complet închis din lume a fost proiectat de arhitectul Victor Gruen. Înainte de Gruen, centrele comerciale erau formate din clădiri separate, cu un singur nivel, legate între ele de căi de acces. Arhitectul a reușit să unească o mulțime de magazine sub un singur acoperiș, creând un supermarket. Conceptul Gruen implică o lume perfect sigură, care este întotdeauna caldă, bine luminată și confortabilă. Un loc fără ferestre sau ceasuri.
Citeşte şi: Aceasta este cea mai frumoasă țară din lume. Topul celor mai atractive destinaţii de vacanță
În prezent, aproape toate mall-urile sunt construite în acest mod. Un astfel de mediu determină oamenii să cadă într-o stare de dezorientare și o transă ușoară, făcându-i să uite de scopul real al vizitei lor. Plimbarea într-un mare centru comercial poate determina instalarea unei uşoare confuzii şi pierderea capacităţii de a lua decizii sănătoase. În consecință, probabil vom face achiziții impulsive și vom cheltui mai mult decât ne-am planificat inițial.
Oglinzi care flatează
Magazinele de îmbrăcăminte utilizează în mod eficient iluminarea și „subtierea” oglinzilor pentru a vă face să arătați mai bine și mai atrăgătoare.
De fapt, puteți cumpăra un articol de îmbrăcăminte pe care l-ați iubit în magazin doar pentru a descoperi acasă că nu se potrivește așa cum ați crezut. Totuși, chiar și atunci când sunteți conștienți de acest lucru, trucul funcționează de fiecare dată.