De câte ori se folosește uleiul la prăjit

Foto: Casa Acasa

Tuturor ne plac prăjelile! Fie că este vorba despre cartofi, carne ori alte tipuri de alimente, nu puțini sunt cei care spun că mâncarea are gustul cel mai bun atunci când este prăjită în ulei. Potrivit specialiștilor din domeniu, cele mai bune uleiuri folosite pentru prăjit sunt cele care au o temperatură de ardere mai mare de 180 grade Celsius.

Cele mai „sănătoase” uleiuri pentru prăjit

Cele mai indicate uleiuri pentru prăjit sunt, potrivit cercetătorilor, cel de palmier, nehidrogenat, bogat în vitaminele A și E, ușor digerabil și uleiul de nucă de cocos rafinat, nehidrogenat, scrie secretele.com.

Chiar dacă este cel mai des folosit, uleiul de floarea soarelui nu se recomandă pentru gătitul prin prăjire deoarece eliberează substanțe cancerigene, este scăzut în acizi grași și dăunător datorită rolului proinflamator.

Benefic pentru scăderea colesterolului este uleiul de soia în timp ce uleiul de struguri are rol de prevenire a apariției varicelor iar cel de șofrănel are proprietăți antioxidante.

În ceea ce privește uleiul de rapiță este un bun adjuvant în tratamentul persoanelor cardiace.

De câte ori se folosește uleiul la prăjit

Totodată, este bine să știțiu că, în cazul preparării alimentelor prin prăjire, nu se utilizează uleiuri presate la rece, iar uleiul se folosește la prăjit o singură dată.

Mai mult decât atât, explicații în acest sens aduce și biologul Livia Nena, care a declarat, potrivit Gândul.info, că atunci când este refolosit, uleiul începe să emane substanţe toxice cancerigene. 

„Uleiul trebuie folosit o singură dată la gătit, deoarece prin refolosire produsul începe să emane substanţe toxice cancerigene”, spune biologul Livia Nena, potivit sursei citate.

Mai mult, proprietăţile benefice ale uleiului sunt distruse de la prima folosire.

Dr. Nena completează că uleiurile vegetale oferă organismului beneficii, datorită conţinutului bogat în omega 3 şi omega 6.

Care este cel mai mic rău din tigaie

„Cel mai bine este să evităm cât putem să mâncăm prăjit şi mai ales pane, deoarece aceste procese presupun modificări biochimice în alimente ce pot genera substanţe extrem de periculoase, intoxicând creierul.

Cel mai mic rău din tigaie îl reprezintă totuşi uleiul de palmier, dar şi cel de rapiţă şi măsline„, explică prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, specialist în alimentaţie, potrvit EVZ.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here


+ 2 = 7

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.