Pericolul din farfurie. Alimentul banal care ar putea să te omoare

de ce nu sunt sanatosi cartofii prajiti
Sursa foto: pixabay.com / rawpixel

Îi consumăm de multe ori atunci când ne grăbim, când comandăm ceva rapid de la fast-food, acasă, cu un grătar sau cu cașcaval, sau pur și simplu de poftă. Da, doamnelor și domnilor, este vorba despre un preparat pe care mulți români, de la mic la mare, îl adoră: cartofii prăjiți. Însă acest fel de mâncare ar putea să îți grăbească drumul spre moarte. De ce spunem asta? Citește explicațiile în articolul de mai jos.

Potrivit Jurnalului American de Nutriție Clinică, în timp ce noi credeam că acești cartofi prăjiți sunt inofensivi, adică nu ne-ar putea cauza niciun rău, se pare că ne fac mai mult rău decât bine. Oamenii de știință au concluzionat că atunci când mâncăm cartofi prăjiți, chiar dacă o facem doar de două ori pe săptămână, riscul de deces crește, și chiar se dublează.

Citește și: Diferența dintre cartofii albi și cei roșii. Care sunt mai sănătoși

Cercetătorii care au realizat acest studiu au ajuns la această concluzie după ce au analizat consumul de cartofi a peste 4,400 de persoane cu vârste cuprinse între 45 și 79 de ani. Trebuie menționat aici că datele culese sunt pentru o perioadă 8 ani, iar în acest timp 236 dinte participanții la studiu au încetat din viață.

Ce au descoperit cercetătorii

Potrivit oamenilor de știință, pe lângă că sunt prăjiți în ulei, și astfel conțin o mare cantitate de grăsime atunci când sunt consumați, de cele mai multe oamenii îi mănâncă cu multă sare – care este un alt factor care poate crește riscul de deces.
Pe de altă parte, cartofii care nu sunt gătiți prin prăjire conțin o cantitate considerabilă de fibre, vitamine și micronutrienți, care sunt extreme de benefici pentru sănătate.

5 alimente pe care să nu le încălzești niciodată la microunde

Cum să gătești cartofii pentru a nu fi în pericol

Dacă vrei ca familia ta să rămână sănătoasă, ar trebui să reduceți cât mai mult consumul de cartofi prăjiți. În schimb, îi poți include cu încredere în supe sau ciorbe, sau îi poți găti piure, copți la cuptor sau la abur.

CITEȘTE ȘI: Leguma care „mănâncă“ zahăr. E duşmanul de temut al diabetului

Dacă ți-a plăcut acest articol, urmărește comunitatea Landia pe Facebook. Like!

Loading...
Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
23 + 4 =


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.