Rosii uscate în ulei de măsline, o delicatesă italiană pentru iarnă. Reţeta pas cu pas

Roşiile deshidratate în ulei de măsline sunt o delicatesă. Fie că le savuraţi ca atare sau în reţete cu influenţe italieneşti, sunt delicioase.

Aceste rosii uscate sunt ideale de adaugat in sosuri de paste, caserole, salate ori pizza.  Si nu uitati sa refolositi uleiul de masline aromatizat ramas in borcan fie ca un sos delicios ori pentru a prepara un dressing.

Citeşte şi: Dulceaţă de ardei iuţi. Reţeta cu care îţi vei impresiona musafirii şi care merge cu friptura

Cu toate acestea, aceste rosii uscate pot fi destul de scumpe dacă le cumpăraţi din supermarket. Vă prezentăm o reţetă simplă, cu rezultate garantate.

INGREDIENTE pentru rosii uscate:

  • Rosii-pruna (romane)
  • Sare
  • Ulei de masline
  • Busuioc, usturoi, rozmarin – condimente dupa preferinta

Pasul 1: Preincalzeste cuptorul la 95 grade Celsius.

Pasul 2: Spala rosiile si taie-le in jumatate. Scoate-le semintele.

Pasul 3: Pregateste tavile: acopera-le cu foi de copt, aranjeaza rosiile si presara-le cu sare, dupa gust. Daca vrei, poti folosi si busuioc.

Pasul 4: Coace rosiile pana se usuca – ar trebui sa dureze 4-6 ore.

Pasul 5: Pune rosiile uscate in borcane si toarna peste ele ulei de masline, pana le acoperi. Aici, in functie de preferinte, poti sa adaugi si alte condimente.

Citeşte şi: Cea mai rapidă reţetă de bulion. Este gata în 30 de minute

Consumă cu moderaţie!

Rosiile deshidratate si preparate in ulei au o aroma intensa si sunt destul de sarate, asa ca trebuie consumate cu chibzuinta!

Dupa ce prepari propriile rosii uscate in ulei, ai grija sa le depozitezi in frigider, mai ales daca adaugi si condimente (usturoi si ierburi) ca sa eviti aparitia bacteriilor si rancezirea.

Dupa ce ai desfacut borcanul, ar trebui sa-l consumi in maximum doua saptamani!

Citește și: Rosii în suc propriu pentru iarnă. Sunt un adevărat deliciu

Rosii uscate – beneficii

O cana de rosii uscate are 139 de calorii, 8 grame de proteine si 7 grame de fibre. Rosiile uscate sunt bogate si in potasiu, esential pentru contractiile musculare si transmisia impulsurilor nervoase. In acelasi timp, rosiile uscate sunt si o sursa importanta de vitamine din complexul B, thiamina, riboflavina si niacina.

Citește și: Cum păstrezi roșiile proaspete mai mult timp. Iată un truc genial de care nu ai mai auzit! – VIDEO

Aceste vitamine sunt esentiale pentru metabolizarea hranei in energie, ajuta la mentinerea sanatoasa a sistemului nervos si a pielii.

Rosiile uscate mai contin si vitamina K, necesara pentru coagularea sangelui si reglarea mineralizarii oaselor.

CITEȘTE ȘI: Leguma care „mănâncă“ zahăr. E duşmanul de temut al diabetului

Dacă ți-a plăcut acest articol, urmărește comunitatea Landia pe Facebook. Like!

Loading...
Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.