Ce se întâmplă în organismul tău dacă bei ţuică de prune? Vei fi uimit!

țuică de prune beneficii
Foto: sfatnaturist.ro

De ce e bine să bei țuică de prune? Se spune că țuica de prune, denumită în unele zone și palincă, horincă, răchie sau şliboviţă, este sănătate curată dacă este băută în cantități mici și ocazional.

Țuica are proprități excelente pentru sănătate, din care amintim câteva:

Țuica topeşte grăsimea de pe vase

De regulă, țuica se bea alături de mâncăruri grase, precum slănina, friptura de porc sau alte preparate grase. Pentru ca acestea să nu se depună toate pe vase, un păhărel de țuică va avea effect benefic asupra digestiei şi a metabolizării grăsimilor.

Cercetătorii americani au descoperit o enzima în ţuica de prune, care reduce depunerile de colesterol de pe vasele inimii. Totuși, consumul recomandat de țuică pentru a tine la distanță bolile de inimă este de 32 ml. Băută în cantătăți mari, țuica dăunează organismului.

Citește și: Cum să cureți ușor geamul de la cuptor. Faci cuptorul lună și bec cu aceste ingrediente BIO pe care le ai acasă

Citește și: Grasimi bune care te ajută în lupta cu bolile. De ce nu ar mai trebui să fugi de ele

Ţuică fiartă, în zilele friguroase

O țuică încălzită în zilele gerose de iarnă va pune sângele în mişcare, va activă funcţiile hepatice şi biliare, fiind indicată în dischineziile biliare, în disfuncţiile ficatului cauzate de slabă irigare cu sânge a acestuia, precum şi în constipaţiile cauzate de alimentaţie. Dar doar un păhărel mic.

Citește și: 7 alimente interzise pe care nu ar trebui să le refuzăm

Arde masa de prânz cu țuică

Dacă mănânci bine la prânz și savurezi mâncăruri grase, înainte de masă e recomandat să bei un pahar mic de țuică pentru că ajută la digestie. Cantitatea recomandată la bărbați este de maxim 50 ml iar la femei 25 ml. Totuși, alege o țuică slabă, nu pe cea de 40-50 de grade.
În cazul cinei, sunt valabile aceleași cantități, tot înainte de masă, și nu după!

În schimb, este contraindicat consumul de țuică la micul dejun. Nu vrei să-ți începi dimineața mahmur!

Citește și:  Cum e corect? Trei mese principale pe zi sau mai multe mai mici? Răspunsul specialiștilor

Care este secretul?

Cercetătorii americani au descoperit că o enzimă prezentă în cactusul Karroll viridis enoae se găsește în cantități de opt ori mai mari în țuica de prune. „Această substanță are rolul de a reduce depunerile de colesterol de pe arterele care transportă sângele către inimă și este prezentă în peste o sută de medicamente naturiste cu rol în prevenirea aterosclerozei și, implicit, a infarctului miocardic. Consumul zilnic a 30 de ml de țuică de prună poate substitui însă cu succes acest tratament, la un preț mult mai mic”, afirma Marius Radu, cercetător în cadrul Academiei Române.

Un alt grup de cercetători germani a descoperit în țuică șase tipuri de substanțe care hrănesc celulele roșii ale sângelui și care cresc cu 120% viteza de producere a hemoglobinei. Deși țuica are un conținut bogat în fier, acest lucru nu înseamnă că anemia se previne printr-o cură cu „suc de prună”, în lipsa unei alimentații corespunzătoare.

Un alt beneficiu pe care îl aduce țuica slabă organismului este reglarea funcțiilor hepatice, grație conținutului de vitamine A, B, C, D1 și D2, nedegradabile termic și ușor de asimilat. Băutura se recomandă în dischinzeii biliare, disfuncții ale ficatului provocate de o slabă irigare cu sânge a acestuia sau chiar constipație.

Citește și: Află rețeta celui mai puternic remediu natural. Îmbunătățește memoria, vederea și auzul

Pentru efecte maxime, țuica este indicată ca aperitiv cu 10-15 minute înainte de servirea mesei de prânz, pentru că favorizează absorbția nutrienților din alimente. În acest caz, nu trebuie să mai consumați alte băuturi alcoolice la masă.

Care este cantitatea corectă?

Autorităţile în domeniul sănătăţii au stabilit limitarea consumului de alcool la două pahare /zi (20-30g de alcool) pentru bărbaţi şi la un pahar /zi (10-15 g alcool) pentru femei, aceste cantităţi fiind considerate suficiente pentru a asigura buna dispoziţie, fără riscul efectelor nocive pe termen lung.

CITEȘTE ȘI: Leguma care „mănâncă“ zahăr. E duşmanul de temut al diabetului

Dacă ți-a plăcut acest articol, urmărește comunitatea Landia pe Facebook. Like!

Loading...
Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.